🚚BEZMAKSAS EIROPĀ PASŪTĪJUMI > 150 eiro

TOP AKSESUĀRI TAVĒJIEM MOTOCIKLS

🚚BEZMAKSAS ITĀLIJA PASŪTĪJUMI > 50 eiro

ENDUBLACK24

GS: Maxi <tc>Enduro</tc> vēsture

GS: La Storia della Maxi Enduro Endurrad

Peppe Z |

GS: Maxi Enduro vēsture

BMW GS ir no jauna definējis piedzīvojumu motocikla jēdzienu kopš tā ieviešanas 1980. gadā. Ar savu revolucionāro dizainu un milzīgajām tehniskajām iespējām GS ir kļuvis par ikonu enduro motociklu pasaulē. Bet kāds ir stāsts par šo divu riteņu leģendu?

Viss sākās ar R80 G/S, pirmo sērijas modeli, kur “G” apzīmēja Gelände (bezceļš) un “S” nozīmē Straße (ceļš). Šis modelis apvieno labāko no abām pasaulēm, piedāvājot daudzpusīgu motociklu, kas spēj pārvarēt ne tikai asfaltētus ceļus, bet arī visnelīdzenāko reljefu. R80 G/S izcēlās ar vieglu vadāmību, uzticamību un robustumu, kā arī noteica jaunus standartus enduro konstruētiem motocikliem.

Deviņdesmitajos gados BMW ieviesa R1100GS, kam sekoja R1150GS, kas ietvēra tā laika vismodernākās tehnoloģijas, tostarp ABS un četru vārstu uz cilindru bokserdzinēju. Šīs inovācijas iezīmēja pagrieziena punktu GS klāstam, padarot velosipēdus ne tikai jaudīgākus, bet arī drošākus un uzticamākus. Komforta un veiktspējas kombinācija lika GS popularitātei pieaugt eksponenciāli.

Līdz ar jauno tūkstošgadi parādījās R1200GS un pēc tam R1250GS. Šie modeļi bija aprīkoti ar lielākiem dzinējiem, uzlabotu balstiekārtu un modernu elektroniku, kas ietvēra vadītāja palīgsistēmas, piemēram, vilces kontroli un pielāgojamas dzinēju kartes. Tur R1250GS , jo īpaši ieviesa ShiftCam sistēmu, kas optimizē dzinēja jaudu un efektivitāti, regulējot vārstu laiku.

Šodien BMW GS joprojām ir atskaites punkts maxi enduro segmentā. GS daudzpusība, tehnoloģiskās inovācijas un vēsturiskā reputācija piesaista visu veidu piedzīvojumu meklētājus un motociklistus, sākot no bezceļu entuziastiem līdz tiem, kas mīl tālsatiksmes ceļojumus. Tādi pasākumi kā ralliji un izturības sacīkstes turpina nostiprināt GS dominējošo lomu piedzīvojumu motociklu jomā.

Noslēgumā jāsaka, ka GS nav tikai motocikls, bet gan dzīva leģenda, kas atspoguļo brīvības un piedzīvojumu kvintesenci uz diviem riteņiem. Neatkarīgi no tā, vai esat ceļu veterāns vai jauns entuziasts, GS vēstures atklāšana nozīmē saprast, kāpēc tā joprojām ir iecienītākā izvēle tiem, kas meklē bezkompromisa veiktspēju un vēlas izpētīt pasauli.

 

 

Šis ir viens  pārskats par BMW "GS" sērijas motociklu vēsturi un attīstību, īpašu uzmanību pievēršot bezceļa un tūrisma versijām. Šeit ir tekstā minēto galveno posmu un modeļu kopsavilkums:

  1. Izcelsme 1970. gados:

    • "GS" sērijas dizains aizsākās 70. gadu beigās, BMW iesaistoties bezceļu sacensībās, piemēram, "Six-Days".
    • BMW bezceļu sporta aktivitāšu tradīcijas aizsākās pagājušā gadsimta 30. gados.
  2. Sporta panākumi un attīstība:

    • Uzvara Vācijas bezceļu čempionātā 1979. gadā deva stimulu izstrādāt homologējamu sērijas versiju, kas balstīta uz sacensību pieredzi.
    • R 80 G/S, kas tika laists klajā 1980. gadā, bija pirmais lielais divu cilindru enduro, kas ieviesa jaunu lielo tūrisma enduro sektoru.
  3. Popularitāte un pasaules ceļotāji:

    • R 80 G/S ātri kļūst populārs pasaules ceļotāju vidū, pateicoties tā jaudas rezervēm, komfortam lielos attālumos un bezceļa iespējām.
    • Piedalīšanās tādos pasākumos kā Parīze-Dakāra un Āfrikas ralliji ar ievērojamiem panākumiem.
  4. Diapazona paplašināšana:

    • 1988. gadā tika laists klajā R 100 GS, enduro ar tobrīd vislielāko darba tilpumu pasaules tirgū, un tas guva milzīgus komerciālus panākumus.
    • Turpmākie modeļi, piemēram, R 1150 GS un R 1200 GS, turpina dominēt daudzu valstu pārdošanas topos.
  5. Inovācijas un komerciālie panākumi:

    • 1994. gadā GS modeļi ar dzinēju ar četriem vārstiem uz cilindru guva lielus komerciālus panākumus.
    • 2004. gadā tika prezentēts R 1200 GS, kam 2005. gadā sekoja HP2 Enduro, kas atspoguļo atgriešanos pagātnē, īpašu uzmanību pievēršot braukšanai bezceļa apstākļos.
  6. Jauns laikmets un specializācija:

    • 2005. gadā R 1200 GS ieguva vadošo pozīciju segmentā virs 750 cc un ierindojās piektajā Itālijas pārdošanas reitingā.
    • 2006. gadā HP2 Enduro ir sporta izrāviens ar speciālistu pieeju dizainam un inženierijai.

Vēsture parāda, kā BMW GS sērija  laika gaitā ir attīstījies, kļūstot par vienu no populārākajiem un atpazīstamākajiem tūrisma un bezceļu motociklu klāstiem.