🚚BEZMAKSAS EIROPĀ PASŪTĪJUMI > 150 eiro

TOP AKSESUĀRI TAVĒJIEM MOTOCIKLS

🚚BEZMAKSAS ITĀLIJA PASŪTĪJUMI > 50 eiro

Jaunais BMW R 1300 GS Adventure: Design Flop?

La nuova BMW R 1300 GS Adventure: Un Flop di Design? - Endurrad

Paolo Migliori |

Jaunais BMW R 1300 GS Adventure: Design Flop?

Izskatās, ka BMW R 1300 GS Adventure sagādās vilšanos ar savu pretrunīgo dizainu un zemo kravnesību, kas nav piemērota tālsatiksmes enduro.

Pretrunīgs dizains

BMW vienmēr ir bijis dizaina priekšgalā, taču ne visi tā darbi ir uzņemti ar entuziasmu. Tādi modeļi kā R 1200 ST, R 1200 CL un F 650 CS "Scarver" izraisīja dažādas reakcijas. Šķiet, ka tagad jaunais R 1300 GS Adventure seko šai šķelšanās takai.

Veiktspēja un tirgus stratēģija

Paziņojumā presei BMW prezentē R 1300 GS Adventure kā īstu "vispusīgu", kas spēj pārvarēt jebkuru reljefu, sākot no tuksnešiem līdz lietus mežiem un beidzot ar Himalajiem, ar pasažieri un bagāžu. Ar bokserdzinēju, kas nodrošina 149 Nm griezes momentu un 145 ZS, kas jau ir pierādīts ar R 1300 GS, cerības ir augstas. Tomēr testi ekstremālos apstākļos tika veikti bez pasažieriem vai bagāžas.

Ierobežota kravnesība

Ar tukšu svaru 269 kg, R 1300 GS Adventure tas var pārvadāt tikai papildu 216 kg, ieskaitot pilnu tvertni un aprīkojumu. Tas var izraisīt pārslodzes situācijas, problēma tika konstatēta arī iepriekšējā modelī R 1250 GS Adventure.

Uzlabotā tehnoloģija: automātiskā ASA

Svarīgs tehniskais jauninājums ir ASA (Automatic Shift Assistant), kas novērš nepieciešamību izmantot sajūga sviru, ļaujot pārslēgt pārnesumus vienmērīgāk nekā iepriekšējam Quickshifter. Šī sistēma ir pieejama kā papildaprīkojums.

Uzlabota piekare un sēdekļa augstums

R 1300 GS Adventure ir palielināts piekares gājiens ar 210 mm priekšā un 220 mm aizmugurē. Sēdekļa augstums svārstās no 870 līdz 890 mm, bet, pateicoties daļēji aktīvajai DSA šasijai, to var samazināt par 30 mm.

Inovācijas ar radaru

Vēl viens BMW ieviestais jauninājums ir aizmugurējais radars ar joslu novirzīšanas un sadursmes brīdinājumu, kas pieejams kā papildaprīkojums bāzes GS no 2025. gada.

30 litru tvertne

Jaunā 30 litru alumīnija tvertne ir īpašs elements, kas dalās viedokļos. Neskatoties uz lielāku apjomu, tas piedāvā atbalsta sistēmu somām un aksesuāriem, palielinot funkcionalitāti.

Pieejamas četras versijas

R 1300 GS Adventure tiks piedāvāts četros variantos:

  • Pamata : sākot no 22 335 eiro, ar standarta komplektāciju.
  • Trofeja : sākot no 23 060 eiro, ar papildus aizsargiem un īsāku vējstiklu.
  • Trīskāršs melns : sākot no 23 120 eiro, ar komforta sēdekļiem un papildus aksesuāriem.
  • Variants 719 Karakorum : sākot no 24 460 eiro, ar speciālu krāsojumu un alumīnija detaļām.

BMW R 1300 GS Adventure nesen parādījās motociklu tirgū un jau ir izraisījis asas diskusijas entuziastu un kritiķu vidū. Galvenais jautājums, ko daudzi uzdod, ir šāds: vai jaunais BMW R 1300 GS Adventure tiešām ir dizaina flop. Analizēsim dažādus aspektus, lai labāk izprastu.


No sākuma BMW GS klāsts ir bijis sinonīms inovācijai, robustumam un veiktspējai. Taču ar BMW R 1300 GS Adventure Bavārijas zīmols, šķiet, ir izvēlējies dizainu, kas dalīja viedokļus. Daži kritizē līniju pārāk kvadrātveida un mazāk harmonisku estētiku salīdzinājumā ar iepriekšējām versijām.Tomēr citi novērtē mēģinājumu modernizēt izskatu, vienlaikus saglabājot GS sērijas raksturīgās īpašības.


Spēcīgu diskusiju elements attiecas uz jauno tvertni, kas, no vienas puses, piedāvā lielāku ietilpību, no otras puses, šķiet vizuāli apjomīga. Turklāt novatoriskajam TFT displejam ir dubultā seja: dažiem tas ir kvalitatīvs tehnoloģiskā ziņā un funkcionalitātes lēciens, bet citiem tas ir pārmērīgi sarežģīts un ne pārāk intuitīvs.


Papildus dizainam BMW R 1300 GS Adventure neliek vilties arī veiktspējas ziņā. 1300cc dzinējs piedāvā iespaidīgu jaudu un lielisku vadāmību gan uz ceļa, gan bezceļa apstākļos. Tomēr šķiet, ka estētiskais jautājums stipri ietekmē vispārējo viedokli par visu paketi.


Mēs nevaram ignorēt, ka dizaina uztveri ietekmē arī motociklistu personīgās cerības un estētiskās vēlmes. Tātad tas, vai jaunais BMW R 1300 GS Adventure ir kritiens vai revolūcija, lielā mērā ir atkarīgs no individuālā skatījuma. Noslēgumā jāsaka, ka BMW R 1300 GS Adventure joprojām ir motocikls, kas spēj piedāvāt izcilu veiktspēju, taču ar dizainu, par kuru joprojām tiek runāts.

Atstājiet komentāru

Lūdzu, ņemiet vērā: komentāri ir jāapstiprina pirms publicēšanas.